sobota, 25 kwietnia 2015

Armored Warfare - jak wygląda badanie czołgów, modułów

Dość długi artykuł o "expieniu" w AW.

Czym jest reputacja

Reputacja jest podstawową jednostką doświadczenia w Armored Warfare. Aby odblokować więcej pojazdów i awansować na wyższe poziomy, musisz posiadać odpowiedni dużo reputacji na swoich pojazdach. Reputacja nie służy tylko do odblokowywania pojazdów, można za nią również badać dodatkowe moduły oraz ulepszenia, takie jak: silniki, działa, amunicję oraz inne elementy które podnoszą wydajność pojazdu.



Reputacja jest podzielona na dwa rodzaje.
Podstawowa reputacja jest związana z pojazdem, może ona zostać użyta tylko do odblokowywania modułów oraz do awansu na następny poziom. Drugi rodzaj reputacji to „reputacja globalna” może być zużyta do odblokowania czegokolwiek. 5% reputacji osiągniętej po meczu jest automatycznie konwertowane na reputacje globalną.

Gdy gracz zbierze 50% reputacji potrzebnej do odblokowania następnego pojazdu, jego pojazd otrzymuje status „sprawdzonego w boju”. Kiedy zbierzemy całą potrzebą reputację nasz pojazd otrzyma status „czempiona”. Status „sprawdzonego w boju” oznacza że wszystkie modernizacje danego pojazdu zostały odkryte, służy również jako parametr związany z odblokowaniem niektórych zaawansowanych pojazdów (przykładowo, aby odblokować niektóre pojazdy w grze, pewna ilość już posiadanych pojazdów musi otrzymać status „sprawdzonego w boju”). Uzyskanie tytułu „czempiona” odblokowuje jeden lub wiele pojazdów następnego poziomu. Pozwala również na konwersję zdobywanej reputacji za pomocą waluty premium na reputacje globalną. Pojazdy premium na starcie otrzymują status „czempiona”.

Uzyskiwanie punktów reputacji

Reputację można zdobyć podczas bitew, jej ilość będzie uzależniona od wydajności gracza, jeżeli będziesz grał dobrze danym pojazdem odkryjesz wszystko szybciej, mimo tego wydajność zespołu ma również wpływ na twoją reputację.

Najprostszym sposobem uzyskania reputacji w Armored Warfare jest zadawanie obrażeń pojazdom wroga. Zabijanie wroga jest ważne, ale punkty reputacji będą przydzielane w większej mierze za zadawanie obrażeń niż za dobijanie. Gracz który mocno uszkodzi wiele pojazdów ale żadnego nie zabije, otrzyma więcej reputacji niż gracz który „dokończył” 5 pojazdów zadając przy tym mało obrażeń. Co prawda zabicie wroga jest nagradzane dodatkowymi punktami reputacji, jednak jest to mniejsza ilość niż ta którą dostajemy za zadawanie poważnych obrażeń. Dodatkowo jeżeli gracze uszkodzili pojazd który ktoś później zniszczył, będą otrzymywać nagrodę za pomoc w zabójstwie. Warto dodać że zabijanie wrogów z wyższych poziomów zapewni więcej reputacji (i vice versa)





Dodatkowe punkty reputacji są przydzielane za uszkadzanie oraz niszczenie modułów wroga, bonus otrzymamy również za ranienie i zabicie członków załogi. Bonus ten jednak ograniczony do dwóch pierwszych uszkodzeń/zniszczeń, dzięki temu zabiegowi unikniemy sytuacji w których ktoś cały czas niszczy wrogie gąsienice tylko po to aby uzyskać bonus.

Lżejsze pojazdy mogą otrzymać reputacje poprzez inne działanie. Klasa opancerzonych pojazdów bojowy w szczególności może uzyskać bonusy poprzez zwiad, za podświetlanie wrogów również będziemy otrzymywać dodatkowe punkty reputacji, tutaj jednak wchodzi do gry matematyka, gracz który podświetla cel otrzyma 75% reputacji, innymi słowy jeżeli cel X mający 100 PŻ zostanie dostrzeżony przez pojazd A, zostanie natomiast zniszczony przez pojazd B który zada 100 obrażeń i otrzyma nagrodę za zadanie tych obrażeń, pojazd B otrzyma 75% tej wartości. Taka nagroda ma na celu zachęcanie graczy do grania pojazdami z dobrym zasięgiem widzenia (zwłaszcza klasy opancerzonych pojazdów bojowych) i wspierania kolegów z czołgów ciężkich.

Dodatkowo pomoc w zniszczeniu wrogich pojazdów poprzez unieruchomienie (zniszczenie gąsienicy albo koła) również będzie nagrodzona 75% bonusem do reputacji (który będzie obliczany tak jak poprzednio). Mechanizmy te zostały specjalnie zaprojektowane aby zachęcić graczy do grania w zespole oraz koordynacji działań. W Armored Warfare zarówno indywidualne umiejętności jak i zespołowe będą ważne i niezbędne do uzyskania dobrych wyników.

Reputacja może być również zdobywana poprzez zajmowanie bazy wroga. Obecny system przydzielania reputacji nagrodzi graczy za realizowanie śmiałych rajdów po terytorium nieprzyjaciela, przejęcie bazy samo w sobie nie przysporzy wielu punktów reputacji, jednakże gracz otrzymuje wtedy dodatkowy bonus za każdego żywego przeciwnika. Zajmowanie bazy wroga gdy ten posiada jeszcze 8 żywych graczy będzie bardziej opłacalne, niż przejmowanie gdy tylko jeden z nich jest żywy.

Wreszcie, gracze dostaną 25% premii do reputacji za zwycięski mecz.

Reputacja potrzebna do odblokowania pojazdów może być zdobyta w trybach PvP oraz PvE. Nabijanie reputacji w drugim trybie będzie jednak znacznie wolniejsze.

Dodatkowe sposoby na zdobycie bonusu do reputacji

Gracze mogą również otrzymywać bonusy z innych źródeł takich jak: Pierwsze zwycięstwo danego dnia zostanie nagrodzone bonusem x2. W Armored Warfare będą występować również misje i wyzwania. Ukończenie ich zostanie nagrodzone bonusami do reputacji w danym meczu.



W grze znajdzie się również masa osiągnięć – zdobycie jednego z nich (potocznie zwanych „medalami”) przyniesie graczom dodatkową reputację.

Jedną z funkcji które chcemy wprowadzić w przyszłości, są bonusy za dobre wyniki podczas meczów. Przykładowo gracz który osiągnie „kill strike” w jednej bitwie otrzyma bonus do reputacji przy każdym następnym zabójstwie. Podobny system może być stosowany przy zwiadzie.

Dodatkowo gracz może otrzymać mały bonus do reputacji posiadając odpowiednią ilość pojazdów w garażu, przykładowo za 10 pojazdów gracz będzie otrzymywał 1% więcej reputacji w każdym meczu.

Ostatni, ale nie najmniejszy bonus zapewni konto premium. Zapewni ono bonus w wysokości 50% zysku ze wszystkich bitew – gracze będą mogli również zakupić materiały eksploatacyjne które zapewnią czasowy bonus do punktów reputacji.

Kary związane z reputacją

W tym artykule przedstawiliśmy wam sposoby na zwiększenie swojej reputacji wynoszonej z bitew. Istnieją jednak również zachowania które będą powodować straty reputacji.

Jedną z najważniejszych kwestii na których chcemy się skupić są nieaktywni gracze (znani również jako “away from keyboard” czyli “AFK”). Bezczynność graczy w bitwach będzie karane – po pewnym czasie bezczynności gracz będzie po trochu tracił reputacje którą normalnie by otrzymał po bitwie. Zupełnie nieaktywni gracze (którzy nie wystrzelą ani razu, ani nie wykryją nawet jednego gracza) nie otrzymają reputacji w ogóle. Celowe samobójstwa również będą równały się utracie reputacji.
W ten oto sposób chcemy promować aktywny udział w bitwach i dynamiczną rozgrywkę.

Tłumaczenie by MaciekM4a4.
Źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz