niedziela, 22 marca 2015

Armored Warfare - Matchmaking (PL)

Temat który wyjaśnia jak będzie działać MM w Armored Warfare

Jednym z najważniejszych elementów w Armored Warfare jest odpowiednie dobieranie graczy do bitew, w których będą walczyć przeciwko sobie. Idea matchmaking’u w AW jest całkiem inna niż w innych grach, zamiast używać sztywno określonych poziomów pojazdów, używany jest system klasyfikacji bitewnej, który pozwala nam stworzyć bardziej płynny i wszechstronny mechanizm, który nie tylko działa szybko, ale można go również łatwo dostosowywać, pozwalając nam szybko zmieniać balans czołgów w celu uzyskania najlepszych rezultatów.
Aby uzyskać najbardziej optymalny balans zespołów, stworzyliśmy system, w którym następujące elementy są brane pod uwagę:
  • pojazd
  • zainstalowane moduły
  • ilość bitew rozegranych przez gracza tym pojazdem

Te trzy elementy nazywamy „oceną bojową”.

Ocena bojowa

W naszym systemie dobierania meczy każdy pojazd ma inną ocenę zależną od jego poziomu, zaczynając od 1000 i zwiększając o 10% wartości poprzedniego poziomu:

          Tier   | Wartość
      1     |1000
      2     |1100
      3     |1210
      4     |1331
      5     |1464
      6     |1610
      7     |1771
      8     |1949

Te wartości są dodatkowo modyfikowane przez moduły pojazdu. W Armored Warfare mechanizm dobierania meczy bierze pod uwagę konfigurację Twoich niestandardowych modułów dodając punkty do bojowej oceny pojazdu za każdy z nich. Niektóre moduły dodają więcej punktów niż inne – na przykład wyposażenie pojazdu w ulepszone działo doda ich więcej niż zamontowanie nowego silnika – jednakże wartość oceny bojowej nigdy nie osiągnie poziomu pojazdu wyższego o jedno oczko, bez znaczenia jak dobrze wyposażony jest Twój pojazd.

Świeżo odblokowane pojazdy dostaną bonus do oceny bojowej pozwalając im walczyć z łatwiejszymi przeciwnikami.

Ponadto, Armored Warfare pozwoli graczom grać w małych formacjach, które nazywamy „plutonami”. W formacji złożonej z dwóch lub trzech pojazdów, system dobierania zawsze bierze pod uwagę najwyższą ocenę w celu ustalenia jakie pojazdy pluton spotka w bitwie. Teoretycznie, jeśli tier 1 utworzy pluton z pojazdem tieru 2, system umieści ich z innymi pojazdami, które mają ocenę bojową odpowiadającą tierowi 2. Sytuacja, gdy pojazdy znacząco różne, połączone w plutonie wejdą do bitwy jest niepożądana i dlatego w grze będą mechanizmy, które będą zapobiegały takim przypadkom – tylko pojazdy z określonym, wąskim zakresem punktów będą dopuszczone do wspólnej gry w plutonie.

Tworzenie bitwy
screen ładowanie bitwy tabela

Gdy gracz „ustawi” się w kolejce do bitwy, jego pojazd jest przekazywany do mechanizmu dobierania meczy. Mechanizm ten na samym początku spróbuje jak najszybciej umieścić pojazd w już utworzonej grupie bitewnej z odpowiednim zakresem oceny – jeśli po określonym czasie żadna grupa nadal nie będzie dostępna system utworzy nową, umieści w niej gracza i dobierze resztę składu.

Grupy bitewne są grupami graczy, którzy byli w kolejce mechanizmu dobierającego i „zarezerwowali” sobie miejsce w najbliższej bitwie. Są one utworzone wokół jednego gracza (nazywanego „inicjatorem”), którego ocena określa ocenę całej grupy – na początku tylko pojazdy mające ocenę różną o 10% od oceny „inicjatora” są dopuszczane to bitwy. Mówiąc prościej – jeśli „inicjator” prowadzi pojazd 5 poziomu z domyślną oceną 1464 punktów, początkowo tylko pojazdy od 1317 do 1610 punktów są dopuszczane. Ponieważ poziomy w AW domyślnie oddzielone są dziesięcioprocentową różnicą w ocenie, tworzy to rozpiętość jednego poziomu w dół i jednego w górę dla domyślnych wartości pojazdów.

Jeśli mechanizmowi uda się zapełnić grupę bitewną odpowiednimi czołgami, bitwa rozpocznie się tak jak zwykle. W przypadku gdy po pewnym czasie nadal nie ma odpowiednich pojazdów w kolejce, system rozszerzy zakres oceny bojowej dla tej grupy o określoną ilość co kilka sekund, zwiększając rozpiętość poziomów do dwóch w dół i dwóch w górę. To rozszerzenie jest jednak ograniczone – zanim ocena pozwoli na dołączenie pojazdom o trzy poziomy niższe i o trzy wyższe, grupa zostanie rozwiązana, a mechanizm jak najszybciej spróbuje rozdzielić graczy z niej do innych grup.

Plutony rządzą się tymi samymi prawami jednakże system dobierania meczy zawsze będzie starał się zestawić je z innymi plutonami w przeciwnej drużynie. Nie jest to sztywna reguła i może zostać pominięta jeśli pluton czeka zbyt długo na dołączenie do bitwy.
Mechanizm również bierze pod uwagę klasy pojazdów i ograniczenia. Na tę chwilę nałożone jest sztywne ograniczenie dla artylerii – w jednej drużynie nie mogą wystąpić więcej niż trzy pojazdy tego rodzaju. Ostatnią rzeczą, która jest brana pod uwagę są klasy – jest to bardziej myśl przewodnia niż zasada, ale mechanizm dobierania zawsze będzie starał się unikać sytuacji, w której jest zbyt dużo pojazdów jednej klasy w bitwie.

Mechanizm również bierze pod uwagę klasy pojazdów i ograniczenia. Na tę chwilę nałożone jest sztywne ograniczenie dla artylerii – w jednej drużynie nie mogą wystąpić więcej niż trzy pojazdy tego rodzaju. Ostatnią rzeczą, która jest brana pod uwagę są klasy – jest to bardziej myśl przewodnia niż zasada, ale mechanizm dobierania zawsze będzie starał się unikać sytuacji, w której jest zbyt dużo pojazdów jednej klasy w bitwie.

Nie mniej ważny jest fakt, że nowi gracze będą, w miarę możliwości, umieszczani w grupach bitewnych osobno od tych bardziej doświadczonych

Bitwa jest stworzona

Gdy system dobierania meczy umieści 30 graczy w grupie, rozpocznie się faza dobierania drużyn.
Cała trzydziestka zostanie rozdzielona do dwóch zespołów w oparciu o następujące kryteria:
  • klasa pojazdu
  • poziom pojazdu

Oba te zespoły będą zbalansowane kiedy osiągną podobne parametry, system nigdy nie umieści w jednym zespole samych czołgów podstawowych lub niszczycieli czołgów, nie zostanie również uformowana bitwa, w której jedna drużyna kończy się na piątym poziomie pojazdów, a druga na czwartym. Gracze są podzieleni na grupy według ich klas, teraz te grupy zostaną ułożone według poziomów.

Tak ułożone grupy są rozdzielane do obu drużyn bazując na umiejętności gracza. Wewnętrzna ocena bierze pod uwagę parę elementów – między innymi jest to stosunek wygranych bitew, średnia ilość zarobionego doświadczenia w jednej bitwie i kilka innych wartości. Następnie mechanizm rozdziela graczy do dwóch drużyn, tak aby obie miały przybliżoną sumę oceny graczy. Pamiętajcie, że system pozwala na małe odchylenia lub różnice, zatem obie drużyny nigdy nie będą identyczne jeśli weźmie się pod uwagę umiejętności – jednakże jest on zaprogramowany na tworzenie jak najbardziej zbalansowanych drużyn. Tworzenie zespołów zbalansowanych pod względem klas i poziomów jest dużo ważniejsze niż tworzenie ich z umiejętnościami graczy jako głównym kryterium.

Z tak uformowanymi drużynami system rozpoczyna bitwę. Będziecie mieli okazję przekonać się jak nasz system dobierania meczy działa w zamkniętej becie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz