Jednym z najważniejszych elementów w Armored Warfare jest
odpowiednie dobieranie graczy do bitew, w których będą walczyć przeciwko sobie.
Idea matchmaking’u w AW jest całkiem inna niż w innych grach, zamiast używać
sztywno określonych poziomów pojazdów, używany jest system klasyfikacji
bitewnej, który pozwala nam stworzyć bardziej płynny i wszechstronny mechanizm,
który nie tylko działa szybko, ale można go również łatwo dostosowywać,
pozwalając nam szybko zmieniać balans czołgów w celu uzyskania najlepszych
rezultatów.
Aby uzyskać najbardziej optymalny balans zespołów,
stworzyliśmy system, w którym następujące elementy są brane pod uwagę:
- pojazd
- zainstalowane moduły
- ilość bitew rozegranych przez gracza tym pojazdem
Te trzy elementy nazywamy „oceną bojową”.
Ocena bojowa
W naszym systemie dobierania meczy każdy pojazd ma inną
ocenę zależną od jego poziomu, zaczynając od 1000 i zwiększając o 10% wartości
poprzedniego poziomu:
Tier | Wartość
1 |1000
2 |1100
3 |1210
4 |1331
5 |1464
6 |1610
7 |1771
8 |1949
Te wartości są dodatkowo modyfikowane przez moduły pojazdu.
W Armored Warfare mechanizm dobierania meczy bierze pod uwagę konfigurację
Twoich niestandardowych modułów dodając punkty do bojowej oceny pojazdu za
każdy z nich. Niektóre moduły dodają więcej punktów niż inne – na przykład
wyposażenie pojazdu w ulepszone działo doda ich więcej niż zamontowanie nowego
silnika – jednakże wartość oceny bojowej nigdy nie osiągnie poziomu pojazdu
wyższego o jedno oczko, bez znaczenia jak dobrze wyposażony jest Twój pojazd.
Świeżo odblokowane pojazdy dostaną bonus do oceny bojowej
pozwalając im walczyć z łatwiejszymi przeciwnikami.
Ponadto, Armored Warfare pozwoli graczom grać w małych
formacjach, które nazywamy „plutonami”. W formacji złożonej z dwóch lub trzech
pojazdów, system dobierania zawsze bierze pod uwagę najwyższą ocenę w celu
ustalenia jakie pojazdy pluton spotka w bitwie. Teoretycznie, jeśli tier 1
utworzy pluton z pojazdem tieru 2, system umieści ich z innymi pojazdami, które
mają ocenę bojową odpowiadającą tierowi 2. Sytuacja, gdy pojazdy znacząco
różne, połączone w plutonie wejdą do bitwy jest niepożądana i dlatego w grze
będą mechanizmy, które będą zapobiegały takim przypadkom – tylko pojazdy z
określonym, wąskim zakresem punktów będą dopuszczone do wspólnej gry w
plutonie.
Tworzenie bitwy
screen ładowanie bitwy tabela
Gdy gracz „ustawi” się w kolejce do bitwy, jego pojazd jest
przekazywany do mechanizmu dobierania meczy. Mechanizm ten na samym początku
spróbuje jak najszybciej umieścić pojazd w już utworzonej grupie bitewnej z
odpowiednim zakresem oceny – jeśli po określonym czasie żadna grupa nadal nie
będzie dostępna system utworzy nową, umieści w niej gracza i dobierze resztę
składu.
Grupy bitewne są grupami graczy, którzy byli w kolejce
mechanizmu dobierającego i „zarezerwowali” sobie miejsce w najbliższej bitwie.
Są one utworzone wokół jednego gracza (nazywanego „inicjatorem”), którego ocena
określa ocenę całej grupy – na początku tylko pojazdy mające ocenę różną o 10%
od oceny „inicjatora” są dopuszczane to bitwy. Mówiąc prościej – jeśli
„inicjator” prowadzi pojazd 5 poziomu z domyślną oceną 1464 punktów, początkowo
tylko pojazdy od 1317 do 1610 punktów są dopuszczane. Ponieważ poziomy w AW
domyślnie oddzielone są dziesięcioprocentową różnicą w ocenie, tworzy to
rozpiętość jednego poziomu w dół i jednego w górę dla domyślnych wartości
pojazdów.
Jeśli mechanizmowi uda się zapełnić grupę bitewną
odpowiednimi czołgami, bitwa rozpocznie się tak jak zwykle. W przypadku gdy po
pewnym czasie nadal nie ma odpowiednich pojazdów w kolejce, system rozszerzy
zakres oceny bojowej dla tej grupy o określoną ilość co kilka sekund,
zwiększając rozpiętość poziomów do dwóch w dół i dwóch w górę. To rozszerzenie
jest jednak ograniczone – zanim ocena pozwoli na dołączenie pojazdom o trzy
poziomy niższe i o trzy wyższe, grupa zostanie rozwiązana, a mechanizm jak
najszybciej spróbuje rozdzielić graczy z niej do innych grup.
Plutony rządzą się tymi samymi prawami jednakże system
dobierania meczy zawsze będzie starał się zestawić je z innymi plutonami w
przeciwnej drużynie. Nie jest to sztywna reguła i może zostać pominięta jeśli
pluton czeka zbyt długo na dołączenie do bitwy.
Mechanizm również bierze pod uwagę klasy pojazdów i
ograniczenia. Na tę chwilę nałożone jest sztywne ograniczenie dla artylerii – w
jednej drużynie nie mogą wystąpić więcej niż trzy pojazdy tego rodzaju.
Ostatnią rzeczą, która jest brana pod uwagę są klasy – jest to bardziej myśl
przewodnia niż zasada, ale mechanizm dobierania zawsze będzie starał się unikać
sytuacji, w której jest zbyt dużo pojazdów jednej klasy w bitwie.
Mechanizm również bierze pod uwagę klasy pojazdów i
ograniczenia. Na tę chwilę nałożone jest sztywne ograniczenie dla artylerii – w
jednej drużynie nie mogą wystąpić więcej niż trzy pojazdy tego rodzaju.
Ostatnią rzeczą, która jest brana pod uwagę są klasy – jest to bardziej myśl
przewodnia niż zasada, ale mechanizm dobierania zawsze będzie starał się unikać
sytuacji, w której jest zbyt dużo pojazdów jednej klasy w bitwie.
Nie mniej ważny jest fakt, że nowi gracze będą, w miarę
możliwości, umieszczani w grupach bitewnych osobno od tych bardziej
doświadczonych
Bitwa jest stworzona
Gdy system dobierania meczy umieści 30 graczy w grupie,
rozpocznie się faza dobierania drużyn.
Cała trzydziestka zostanie rozdzielona do dwóch zespołów w
oparciu o następujące kryteria:
- klasa pojazdu
- poziom pojazdu
Oba te zespoły będą zbalansowane kiedy osiągną podobne
parametry, system nigdy nie umieści w jednym zespole samych czołgów
podstawowych lub niszczycieli czołgów, nie zostanie również uformowana bitwa, w
której jedna drużyna kończy się na piątym poziomie pojazdów, a druga na
czwartym. Gracze są podzieleni na grupy według ich klas, teraz te grupy zostaną
ułożone według poziomów.
Tak ułożone grupy są rozdzielane do obu drużyn bazując na
umiejętności gracza. Wewnętrzna ocena bierze pod uwagę parę elementów – między
innymi jest to stosunek wygranych bitew, średnia ilość zarobionego
doświadczenia w jednej bitwie i kilka innych wartości. Następnie mechanizm
rozdziela graczy do dwóch drużyn, tak aby obie miały przybliżoną sumę oceny
graczy. Pamiętajcie, że system pozwala na małe odchylenia lub różnice, zatem
obie drużyny nigdy nie będą identyczne jeśli weźmie się pod uwagę umiejętności
– jednakże jest on zaprogramowany na tworzenie jak najbardziej zbalansowanych
drużyn. Tworzenie zespołów zbalansowanych pod względem klas i poziomów jest
dużo ważniejsze niż tworzenie ich z umiejętnościami graczy jako głównym
kryterium.
Z tak uformowanymi drużynami system rozpoczyna bitwę.
Będziecie mieli okazję przekonać się jak nasz system dobierania meczy działa w
zamkniętej becie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz